Oscarový architekt dožívá ve mlýně
Do bývalého mlýna v jihočeské vesničce se natrvalo nastěhoval na stáří filmový architekt Karel Černý, majitel Oscara za Formanův film Amadeus.
Do bývalého mlýna v jihočeské vesničce se natrvalo nastěhoval na stáří filmový architekt Karel Černý, majitel Oscara za Formanův film Amadeus. Zastihli jsme ho tu s fotografem Martinem Kubicou ve společnosti jeho ženy, ale také vnučky Terezy a pravnoučka, ani ne půlročního Jindříška. Potěžkali jsme si sošku Oscara, která se blýská jako nová, a s panem architektem jsme si povídali o tom, s kterými režiséry nejraději pracoval. Jmenoval tři - Formana, Kachyňu a Sequense. Jeho žena na něj prozradila, jak na něm vždycky poznala, když přemýšlel o novém filmu. "Začal přerovnávat špajz u nás doma, a já pak nic nemohla najít." Je dost pravděpodobné, že takhle vymýšlel i náročné scény do seriálu Třicet případů majora Zemana. Ostatně "zemanovskou péefku" z roku 1979 má dodnes schovanou...